Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

Zapraszamy na spotkania w BO 2025

Piątek, 30 sierpnia 2024

Wraz z rozpoczęciem roku szkolnego rozpoczną się spotkania dyskusyjne w ramach Budżetu Obywatelskiego 2025. Pierwsze odbędzie się już w poniedziałek 2 września i dotyczyć będzie zadań dla Śródmieścia/Centrum. O czym i po co będziemy rozmawiać?

Poznaj. Porozmawiaj. Wspieraj.
Za nami weryfikacja 169 projektów zgłoszonych w ramach trwającej edycji budżetu obywatelskiego. Listę wszystkich zgłoszonych i zweryfikowanych zadań można znaleźć w zakładce projekty. Tam kolorem zielonym oznaczone są te zadania, które uzyskały opinię pozytywną i będą omawiane podczas spotkań. Ponieważ trwa jeszcze procedura rozpatrywania odwołań od opinii negatywnej, do tych zadań mogą dołączyć kolejne - pełna lista projektów dla danej kategorii będzie znana najpóźniej na 7 dni przed terminem związanego z nią spotkania dyskusyjnego.
Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z pomysłami, które zgłosili gorzowianie a następnie do udziału w rozmowach o nich i wspieraniu w dyskusji tych, które są Państwa zdaniem najciekawsze, najbardziej potrzebne.

Zasady
Spotkania dyskusyjne organizujemy po to, by każdy z mieszkańców miał okazję poznać zadania biorące udział w tej części procedury budżetu obywatelskiego. Obowiązkiem wnioskodawcy lub jego reprezentanta* jest bowiem przedstawienie swojego pomysłu. Po zaprezentowaniu wszystkich zadań z danej kategorii obecni na spotkaniu mieszkańcy mogą w drodze dyskusji ustalić pakiety zadań, bądź jeden większy pakiet, który ma gwarancję realizacji.

Możliwe są więc następujące scenariusze:  
•    podczas spotkania powstanie jeden pakiet, który ma gwarancję realizacji i nie musi rywalizować z innymi w trakcie głosowania;
•    zadania mogą rywalizować między sobą w ramach kilku pakietów;
•    spakietowane zadania mogą rywalizować z pojedynczymi zadaniami, które nie znalazły się w żadnym pakiecie;
•    mogą rywalizować ze sobą pojedyncze zadania.

Aby mógł spełnić się ten pierwszy, konieczne będzie wycofanie „rywali” przez osoby, które je zgłosiły (wzór oświadczenia o wycofaniu projektu znajduje się w załącznikach poniżej).

Stworzenie jednego pakietu zadań pozwala na wykorzystanie całej kwoty przeznaczonej na rejon czyli 455 000 zł – tak więc kompromis się opłaca! Wyjątkiem jest kategoria ogólnomiejska – tu nie będzie możliwości łączenia zadań. Projekty, które nie zostaną zaprezentowane i poddane pod dyskusję przez pomysłodawców lub ich reprezentantów, zostaną uznane za wycofane.  
Przypominamy, że spotkania dyskusyjne mają charakter otwarty – zapraszamy na nie wszystkie osoby zainteresowane sprawami miasta i swojego najbliższego otoczenia!

Harmonogram spotkań:
•    Śródmieście/Centrum 02.09. godz. 17:30 Jazz Club Pod Filarami, ul. Jagiełły 7
•    Chwalęcice/Srebrna 03.09. godz. 17:30  I LO ul. Puszkina 31
•    Manhattan 05.09. godz. 17:30, SP20, ul. Szarych Szeregów 7
•    Górczyn 09.09. godz. 17:30, SP13, ul. Szwoleżerów 2
•    Zamoście 10.09. godz. 17:30, SP10, ul. Towarowa 21
•    Staszica 12.09. godz. 17:30, ZSO16, ul. Dunikowskiego 5
•    Słoneczne 16.09. godz. 17:30, Klub Zodiak, ul. Słoneczna 62a
•    Wieprzyce/Małyszyn 17.09. godz. 17:30, SP12, ul. Dobra 16
•    Piaski 19.09. godz. 17:30, SP21, ul. Taczaka 1
•    Dolinki 23.09. godz. 17:30, SP9, ul. Nowa 7
•    Europejskie 24.09. godz. 17:30, SP11, ul. Stanisławskiego 2
•    Zakanale 26.09. godz. 17:30, SP4, ul. Kobylogórska 110
•    Spotkanie oświatowe 30.09. godz. 17:30, MCK Klub Kultury Jedynka
•    Spotkanie ogólnomiejskie 01.10. godz. 17:30, MCK Klub Kultury Jedynka

Do zobaczenia!
Biuro Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji

*oświadczenie ws. decyzyjności (wskazanie osoby reprezentującej wnioskodawcę podczas spotkania) jest dostępne w załącznikach poniżej.


Załączniki:

Powrót