Opis projektu
Montaż dwóch progów zwalniających (łącznie 4 poduszek berlińskich). Ze względu na brak przejścia dla pieszych na tym odcinku, spowolni to prędkość przejeżdżających aut i poprawi bezpieczeństwo pieszych.
Charakter zadania
Twardy (inwestycyjny)
Opis lokalizacji
część pas drogowego ul.Kaz.Wielkiego
Poszczególne elementy kosztówLp. | Część składowa | Łączny koszt |
---|
1 | Zakup i montaż progów zwalniających drogowych (łącznie 4 poduszki berlińskie) | 18 942 zł |
2 | Oznakowanie progów zwalniających | 7 872 zł |
3 | Dokumentacja projektowa | 1 476 zł |
Łącznie: 28 290 zł |
Status projektu
Zweryfikowany negatywnie na etapie oceny merytorycznej
Uzasadnienie
Zgodnie z obowiązującymi przepisami (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. nr 220, poz. 2181 z późn. zm.) dopuszczone jest stosowanie progów wyłącznie w sytuacjach, gdy jest to konieczne i gdy inne metody uspokojenia ruchu nie mogą być zastosowane lub ich skuteczność jest niewystarczająca. Decyzja o budowie progów zwalniających wydawana jest wyłącznie w szczególnie uzasadnionych przypadkach. Dotyczy to np. przelotowych dróg o dużym natężeniu ruchu w pobliżu szkół, przedszkoli i innych instytucji, gdzie montaż progu jest społecznie akceptowany lub miejsc, gdzie konieczność montażu progu wynika ze statystyk policyjnych. Jednocześnie należy zauważyć, że do tej pory inni mieszkańcy ulicy nie zgłaszali problemów z bezpieczeństwem pieszych, a policja nie informowała Miasta o przypadkach zdarzeń drogowych, czy innych sytuacjach zagrożeń w bezpieczeństwie ruchu drogowego. Ponadto planowana przebudowa omawianego odcinka ul. Kazimierza Wielkiego, miałaby być realizowana w ramach budowy Północnej Obwodnicy Miasta. W ramach opracowanej koncepcji planowane jest wykonanie wyniesionego skrzyżowania ulic Kazimierza Wielkiego - Bohaterów Westerplatte (próg płytowy). Z uwagi na przebudowę, przykręcone urządzenia musiałyby być usunięte z drogi.