Opis projektu
1. Wymalowanie sierżantów rowerowych na ul. Kombatantów od ul. Szarych Szeregów do ul. Okulickiego (w obu kierunkach) - jeżeli będzie to możliwe, to należy połączyć je z istniejącą ścieżką przy ul. Szarych Szeregów.
2. Oznakowanie istniejącego chodnika jako drogi pieszo-rowerowej na odcinku od ul. Szarych Szeregów do ul. Okulickiego i dalej do ronda Niepodległości.
3. Włączenie ruchu rowerowego w jezdnię poprzez dobudowanie ścieżki rowerowej przy rondzie tymczasowym, przy Watralu.
4. Stworzenie wjazdu na ścieżkę rowerową na ul. Srebrnej przy skrzyżowaniu z ul. Czartoryskiego.
5. Wymalowanie sierżantów rowerowych na ul. Czartoryskiego od ul. Dekerta przy ul. Srebrnej (w obu kierunkach, jeśli to możliwe).
Charakter zadania
Twardy (inwestycyjny)
Opis lokalizacji
pas drogowy ul.Kombatantów - dz.Nr 477, 2323, 429/2 i 456, ul.Okulickiego - dz.Nr 413/2; ul.Srebrna - dz. Nr 2328 i pas drogowy ul.Czartoryskiego - dz.Nr 249/4 i 214
Poszczególne elementy kosztówLp. | Część składowa | Łączny koszt |
---|
1 | Oznakowanie poziome P-26, P-23 (390 zł + 3380 zł)) | 3 770 zł |
2 | Barwienie przejazdu na czerwono i pionowe oznakowanie | 2 236 zł |
3 | Dobudowanie ścieżki rowerowej | 15 000 zł |
4 | Prace przygotowawcze i organizacja ruchu | 13 000 zł |
Łącznie: 34 006 zł |
Status projektu
Zweryfikowany negatywnie na etapie oceny merytorycznej
Uzasadnienie
1. i 5. Sierżanty rowerowe nie powinny być stosowane na dłuższych odcinkach ulic, gdzie rowerzysta porusza się po jezdni na zasadach ogólnych. Brak jest ku temu zasadności. Taką opinię wyraziła również Komenda Miejska Policji do projektów z poprzednich lat, gdzie projektowane były sierżanty rowerowe. Znaków tych nie można nadużywać. Powinno je się stosować tylko w miejscach gdzie występuje chwilowy brak ciągłości drogi rowerowej lub innych uzasadnionych przypadkach.
2. Zgodnie z koncepcją budowy dróg rowerowych, na wspomnianym odcinku powinna być wybudowana droga pieszo-rowerowa. Nie należy jednak wyznaczać dróg rowerowych (zwłaszcza na tak długich odcinkach drogi) na chodnikach z kostki lub płyt betonowych bez zmiany nawierzchni na bitumiczną.
3. Włączenie ruchu rowerowego w jezdnię we wspomnianej lokalizacji jest obecnie realizowane w ramach połączenia drogi rowerowej na ul. Okulickiego z parkiem Górczyńskim.
4. Miasto posiada projekt przebudowy ul. Srebrnej, który zakłada skomunikowanie ścieżki rowerowej (zgodnie
z projektem planowany jest dalszy przebieg ścieżki wzdłuż ul. Srebrnej do ul. Prądzyńskiego). Propozycja stworzenia wjazdu jest sprzeczna z przyjętą dokumentacją projektową.