Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

projekt Nr 68

68. Poprawa infrastruktury rowerowej na Manhattanie


Opis projektu

1. Wymalowanie sierżantów rowerowych na ul. Kombatantów od ul. Szarych Szeregów do ul. Okulickiego (w obu kierunkach) - jeżeli będzie to możliwe, to należy połączyć je z istniejącą ścieżką przy ul. Szarych Szeregów.

2. Oznakowanie istniejącego chodnika jako drogi pieszo-rowerowej na odcinku od ul. Szarych Szeregów do ul. Okulickiego i dalej do ronda Niepodległości.

3. Włączenie ruchu rowerowego w jezdnię poprzez dobudowanie ścieżki rowerowej przy rondzie tymczasowym, przy Watralu.

4. Stworzenie wjazdu na ścieżkę rowerową na ul. Srebrnej przy skrzyżowaniu z ul. Czartoryskiego.

5. Wymalowanie sierżantów rowerowych na ul. Czartoryskiego od ul. Dekerta przy ul. Srebrnej (w obu kierunkach, jeśli to możliwe).

Charakter zadania

Twardy (inwestycyjny)

Opis lokalizacji

pas drogowy ul.Kombatantów - dz.Nr 477, 2323, 429/2 i 456, ul.Okulickiego - dz.Nr 413/2; ul.Srebrna - dz. Nr 2328 i pas drogowy ul.Czartoryskiego - dz.Nr 249/4 i 214

Poszczególne elementy kosztów
Lp.Część składowaŁączny koszt
1Oznakowanie poziome P-26, P-23 (390 zł + 3380 zł))3 770 zł
2Barwienie przejazdu na czerwono i pionowe oznakowanie2 236 zł
3Dobudowanie ścieżki rowerowej15 000 zł
4Prace przygotowawcze i organizacja ruchu13 000 zł
Łącznie: 34 006 zł

Status projektu

Zweryfikowany negatywnie na etapie oceny merytorycznej

Uzasadnienie

1. i 5. Sierżanty rowerowe nie powinny być stosowane na dłuższych odcinkach ulic, gdzie rowerzysta porusza się po jezdni na zasadach ogólnych. Brak jest ku temu zasadności. Taką opinię wyraziła również Komenda Miejska Policji do projektów z poprzednich lat, gdzie projektowane były sierżanty rowerowe. Znaków tych nie można nadużywać. Powinno je się stosować tylko w miejscach gdzie występuje chwilowy brak ciągłości drogi rowerowej lub innych uzasadnionych przypadkach.

2. Zgodnie z koncepcją budowy dróg rowerowych, na wspomnianym odcinku powinna być wybudowana droga pieszo-rowerowa. Nie należy jednak wyznaczać dróg rowerowych (zwłaszcza na tak długich odcinkach drogi) na chodnikach z kostki lub płyt betonowych bez zmiany nawierzchni na bitumiczną.

3. Włączenie ruchu rowerowego w jezdnię we wspomnianej lokalizacji jest obecnie realizowane w ramach połączenia drogi rowerowej na ul. Okulickiego z parkiem Górczyńskim.

4. Miasto posiada projekt przebudowy ul. Srebrnej, który zakłada skomunikowanie ścieżki rowerowej (zgodnie
z projektem planowany jest dalszy przebieg ścieżki wzdłuż ul. Srebrnej do ul. Prądzyńskiego). Propozycja stworzenia wjazdu jest sprzeczna z przyjętą dokumentacją projektową.

Wiadomość została wysłana. Dziękujemy!
Wiadomość nie została wysłana.
Prosimy spróbować później.

Masz pytanie do autora projektu?

Napisz mu wiadomość!

* Pola obowiązkowe

Pytanie dotyczące projektu:
Poprawa infrastruktury rowerowej na Manhattanie