Opis projektu
Zakaz ruchu dla samochodów powyżej 3,5 tony, zakaz ruchu wszelkich pojazdów nie dotyczy mieszkańców i DPS, przywrócenie na tym odcinku ruchu dwukierunkowego z ustawieniem sygnalizacji świetlnej dla ruchu z DPS do ul. Podmiejskiej, dodatkowe przy zjeździe do ul. Podmiejskiej. Taka organizacja istniała do czasu modernizacji ul. Podmiejskiej.
Charakter zadania
Twardy (inwestycyjny)
Opis lokalizacji
ul.Podmiejska Boczna od DPS do ul.Podmiejskiej
Status projektu
Zweryfikowany negatywnie na etapie oceny merytorycznej
Uzasadnienie
Na ul. Podmiejskiej Bocznej na wysokości budynku nr 21 jest już ustawiony znak zakazu wjazdu pojazdów ciężarowych z tabliczką „Nie dot. mieszkańców” oraz znak zakazu ruchu z tabliczka „Nie dot. mieszkańców i Domu Pomocy Społecznej”. Zasadność powyższych znaków zostanie w najbliższym czasie zweryfikowana, a ewentualna zmiana wykonana w ramach pracy Wydziału Dróg.
Wprowadzenie ruchu dwukierunkowego wiąże się z dopuszczeniem wyjazdu pojazdów z ul. Podmiejskiej Bocznej na Rondo Solidarności, a przebiega tamtędy droga krajowa nr 22, co oznaczałoby:
1. Zlecenie projektu przebudowy wlotu z ul. Podmiejskiej Bocznej na Rondo Solidarności, który zakładałaby możliwość wjazdu na rondo, a nie tylko skręt w ul. Podmiejską i jazdę w stronę Ronda Sybiraków.
Umożliwienie skrętu z ul. Podmiejskiej Bocznej wyłącznie w prawo w ul. Podmiejską nie wymagałoby przebudowy, ale byłyby bezcelowe (równie dobrze można byłoby wyjechać w ul. Podmiejską drugą stroną - górą).
2. Zlecenie projektu zmiany organizacji ruchu i projektu zmiany programu sygnalizacji świetlnej.
3. Prace budowlane związane z przebudową wyspy na rondzie.
4. Prace elektryczne i montażowe. Oprócz montażu jednego słupa z komorą sygnalizatorem należałoby:
- wyznaczyć przejście dla pieszych przez ul. Podmiejska Boczną i tam również ustawić sygnalizatory
wraz z przyciskami dla pieszych oraz sygnalizatorami akustycznymi
- wprowadzić detekcję w postaci pętli indukcyjnych (tradycyjnych lub wirtualnych)
- zlecić wgranie nowego programu sygnalizacji do sterownika sygnalizacji
- wykonać nowe znaki pionowe i poziome.
Powyższy zakres robót znacznie przekracza kwotę maksymalną.
Proponowana przez wnioskodawcę zmiana zakłada wprowadzenie w istniejącym układzie dodatkowej relacji, co skomplikowałoby go i ostatecznie pogorszyłoby jego przepustowość. W obecnej chwili na niektórych relacjach jest już problem z przepustowością. Dodatkowo sygnalizacja na Rondzie Solidarności jest skoordynowana z sygnalizacją na Rondzie Santockim. Dodając dodatkową relację koordynacja tych dwóch układów może być bardzo trudna. Innym zagrożeniem w przypadku wykonania proponowanego przez mieszkańca rozwiązania może okazać się sytuacja, gdy sygnalizacja przestanie działać. Wtedy wjazd bez działającej sygnalizacji na rondo byłby bardzo niebezpieczny.