Opis projektu
Projekt zakłada budowę drewnianej wiaty służącej do przechowywania i ładowania małych, elektrycznych środków transportu osobistego - rowerów elektrycznych, hulajnóg elektrycznych i elektrycznych skuterów inwalidzkich.
Wiata wyposażona będzie w panele fotowoltaiczne i magazyn energii; nie będzie zasilana z sieci energetycznej.
Wiata wyposażona będzie w pięć indywidualnych boxów - cztery do przechowywania rowerów i hulajnóg o wymiarach w świetle min. 1 x 2,5 m oraz jeden (oznaczony) do przechowywania skuterów inwalidzkich o wymiarach 1,5 x 2,5 m, zamykanych na zamek szyfrowany w wersji publicznej (zmiana kodu po otwarciu) lub na zamek wymagający uwierzytelnienia użytkownika (wersja zalecana, lecz wymaga obsługi). Boxy wykonane solidnie, zabezpieczone przed włamaniem. Wiata posiadać będzie szczelne zadaszenia i ściany, dzięki czemu pojazdy będą chronione przed warunkami atmosferycznymi, dodatkowo duży napis "WIATA DO PRZECHOWYWANIA I ŁADOWANIA MAŁYCH POJAZDÓW ELEKTRYCZNYCH", instrukcją korzystania oraz regulamin. Wiata będzie posiadać monitoring wideo. Proszę o uzgodnienie dokumentacji projektowej na etapie, kiedy możliwe będzie bezproblemowe wnoszenie zmian.
Lokalizacja zadania
ul. Czereśniowa
Szczegółowa lokalizacja
działki nr: 2-833/3, 2-848/2, 2-833/2
Poszczególne elementy kosztówLp. | Część składowa | Łączny koszt |
---|
1 | budowa wiaty o wymiarach min. 6 x 2,7 m wraz z pięcioma boxami | 40 000 zł |
2 | zakup i montaż paneli fotowoltaicznych min. 1200 wp | 3 000 zł |
3 | montaż falownika | 5 000 zł |
4 | montaż magazynu energii min. 3 kWh | 8 000 zł |
5 | montaż zamków szyfrujących | 2 000 zł |
6 | montaż instalacji elektrycznej (w każdym boksie automatyczne oświetlenie oraz dwie wtyczki do podłączenia ładowarek) | 4 000 zł |
7 | monitoring wideo wraz z dyskiem twardym | 5 000 zł |
8 | dokumentacja projektowa | 15 000 zł |
Łącznie: 82 000 zł |
Status projektu
Zweryfikowany negatywnie na etapie oceny merytorycznej
Uzasadnienie
Budowa drewnianej wiaty oraz zamontowanie na niej paneli fotowoltaicznych stanowi duże ryzyko pożarowe. Ponadto we wskazanej lokalizacji wiata będzie osłonięta drzewami od strony południowej i południowo-zachodniej, czyli w momencie największego możliwego nasłonecznienia. Z tego względu zmagazynowanie energii do naładowania pojazdów może być niewystarczające. W związku z powyższym zadanie zostało zaopiniowane negatywnie.